Tréner levelezőképzés

ISKOLAKEZDÉSI AKCIÓ! MUTASSON PÉLDÁT GYERMEKÉNEK ÉS TANULJON VELE. VÁSÁROLJON MA ÉS A KÉPZÉSI CSOMAG ÁRA 
123.000 helyett csak 61.500 FT + (amennyiben a számlát az akció időtartama alatt kiegyenlíti)

A tréner levelező tananyag témakörei

“A tréning olyan komplex képzési, továbbképzési eljárás (módszer-együttes), amelynek keretében a tréner segítségévelcélorientált (igény szerinti) tartalmú, továbbá bizonyos kompetenciák megszerzésére irányuló felkészítés történik, feldolgozzák a szükséges elméleti ismereteket.Biztosítják azok alkalmazását önkontrollal (visszacsatolással) összekapcsolva. A gyakorlatok értékelésével és tesztek alkalmazásával a résztvevő adott tevékenységre való alkalmazását is feltárja és a tevékenységhez személyiségjegyek kibontakozását, fejlesztését is megvalósítja.”

A tréning a gyakorlatban

A tréningek esetében felvetődik a kérdés, hogy milyen tartalom közvetítésére, milyen személyiség-tényezők kialakítására alkalmas ez a módszer. A mindennapok esetében a tréning-ajánlatok, hirdetések általában egy résztevékenység – pl.: értékesítés, egy vezetői tevékenység-elem stb. – megvalósítására való felkészítést tartalmaznak. Az elmúlt évek tapasztalatai arról győztek meg bennünket, hogy a tréning – mint módszer együttes, módszer kombináció – nemcsak egy képesség, egy feladat ellátására való alkalmasság kialakítására, egy kompetencia kialakítására-fejlesztésére alkalmas, hanem egy folyamat ellátására való felkészítésnek is megfelelő eljárása.

A tréning célorientáltsága másrészt azt jelenti, hogy egy rövidebb időt igénylő felkészítés során egy feladat ellátásához, egy kompetencia kialakításához szükséges konkrét ismeretkör feldolgozása és ezek gyakorlatban való alkalmazására kerül sor. Ezeknél a tréningeknél a célorientáltság azt is jelenti, hogy a felkészítés eredményeként a befejezést követően az ismeretek aktuális megfelelő alkalmazása, a kialakított, megerősített személyiségjegyek funkcionálása a saját munkahelyi körülmények között rövidesen megvalósul, megtörténik és ennek eredményeként hatékonyabbá válik a munkavégzés.

A tréning személyiséget feltáró, fejlesztő – a fejlődést folyamatosan bemutató – tényezőjét a feladatok (gyakorlatok) értékelése, elemzése alapozza meg. A gyakorlatok különböző típusai keretében a megoldásról, a személyiség tevékenységben való megnyilvánulásáról, a feladat megoldásának tartalmi és személyiséget jellemző tényezőinek milyenségéről az értékelő, elemző munka során kapunk visszacsatolást, s tud az érintett résztvevő saját „szerepéről”, munkája minőségéről képet nyerni.

Sikeres vizsga esetén a tréner képes lesz önállóan vállalati oktatások és tréningek szervezéséhez. Kellő alapismeretekkel bírnak különböző alapkompetenciákat fejlesztő tréningek trénerként való levezetéséhez. Rendelkeznek kellő alapismerettel, hogy trénerként magasabb szintre léphessenek.

A tréner levelező tananyag témakörei

 1. Professzionális tréner kommunikáció fejlesztése.

Az „értő- figyelem” professzionális elsajátítása a majdani tréning résztvevők problémamegoldásainak támogatásában lesz a segítségükre. Az „én-üzenet” különböző fajtáinak megismerése és begyakorlása – mint az asszertív kommunikáció másik fontos eszköze – is a részét képezi a tematikának.

2.  Csapatépítés, csoportdinamika, motiválás, vezetői stílus

Ebben a modulban a legfontosabb csoportdinamikai törvényszerűségek megbeszélése kerül sorra. Megfogalmazzák a résztvevők, hogy mi a különbség a csoport és a csapat között, megismerik a csoport fejlődés fázisait, és összevetik ezt a tipológiát saját, személyes tapasztalataikkal. Tesztek kitöltése során tudatosítják a csoportokban betöltött saját szerepeiket, és megismerkednek a csoportszerepek típusaival és ezek jelentőségével. A csoporton belüli együttműködési formák kipróbálására is lehetőségük nyílik. Majd sor kerül a különböző motivációs elméletek megismerésére, mind általánosságban, mind a munka világában. A vezetési stílusok tanulmányozása, (a beosztottak felkészültségével és motivációjával való összefüggésben) is részét képezi a tematikának.

 3.  Stressz-kezelési és kiégés elleni tréning.

A különböző stresszorok megismerése után a tréner csoport összegyűjti a stressz fizikai érzelmi és viselkedéses tüneteit egy levetített filmrészlet alapján. Kitöltésre kerül egy stressz teszt, aminek segítségével szembesülhetnek a résztvevők aktuális stressz terheltségükkel. A stresszel való megküzdési stratégiákkal kapcsolatos személyes élmények, tapasztalatok összegyűjtése, egymás számára közkinccsé tétele zárja ezt a modult.

 4. Tréner módszertan .

Ebben a modulban a tréner módszertani kérdései kerülnek terítékre. A leendő trénerek megismerkednek a három „titokkal”- amitől jó lesz egy tréning. Így sor kerül a nyitó, bizalom-építő fázis, a készségek begyakorlását ösztönző fázis, és az ismeretek beépítését és az attitűdváltást szolgáló összegző fázis felépítésének, sajátosságainak a megbeszélésére is. Gyakorlatokon keresztül megismerkednek a leendő trénerek a tréningeken alkalmazott különböző feladat-típusokkal (tesztek, kérdőívek, munkalapok, szerepjátékok, imaginációs feladatok, csoportos gyűjtőmunka, poszter készítés, stb.) – és azok levezetésének sajátosságaival. 

A tanfolyam sikeres teljesítése esetén a tanfolyam elvégzéséről tanúsítvány kerül kiállításra. Tréner minősítés, és oklevél kerül kiállításra.

ISKOLAKEZDÉSI AKCIÓ! MUTASSON PÉLDÁT GYERMEKÉNEK ÉS TANULJON VELE. VÁSÁROLJON MA ÉS A KÉPZÉSI CSOMAG ÁRA 
123.000 helyett csak 61.500 FT + (amennyiben a számlát az akció időtartama alatt kiegyenlíti)